Saavutasime Vastutustundliku Ettevõtluse indeksis pronkstaseme.

Meil on hea meel teatada, et alates 05.06.2024 kannab meie pereettevõte lisaks Green Key ökomärgisele veel ühte kvaliteedimärgist, milleks on Vastutustundliku Ettevõtluse indeks, kus saavutasime esmakordsel taotlemisel pronksitaset.

Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum (VEF) kutsus kuni 10. aprillini kõiki ettevõtteid, kes panustavad ühiskonna heaolusse ja arengusse, täitma vastutustundliku ettevõtluse indeksit.

  • nad on väga vahvasti lahendanud indeksisse kandideerimise, on lühitest, mis annab aimu, kas võiksid kvalifitseeruda ka juba erinevatele tasemetele ja seda see test meie ettevõtte kohta ka ütles.
  • Nii et paar päeva enne tähtaja kukkumist ma istusin öösel ja täitsin seda küsimustikku, mis oli siiki päris pikk ja nii ta ära sai saadetud.
  • 29. mail sain rõõmsa kirja, kus teatati meie vastavustest pronksi tasemele. Ning nüüd on galal käidud ja Karukellas tunnistusele ka kena koht leitud.
  • Vaata ka SIIT, kes sellel aastal osalesid ja tunnistusi said.

Indeks on hea arengutööriist, mis aitab põhjalikult mõtestada oma organisatsiooni ühiskondlikku vastutust keskkondlikus, sotsiaalses ja majanduslikus mõõtmes (ESG – environmental, social, governance). Indeksis osalemine aitab kaasa, et ühiskondlik vastutus saaks osaks üha rohkemate Eesti ettevõtete igapäevasest toimimisest. 

Eesti maastikul on Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi indeks ainus jätkusuutliku arengu juhtimistööriist ja kvaliteedimärgis omataoliste seas.

Sissevaade teemadesse, mida indeksi küsimustik läbib:

  • Mõjude teadvustamine, eesmärgistamine ja jälgimine: teadlikkus oma ettevõtte mõjust keskkonnale, kliimale ja sotsiaalsele sfäärile on esimene samm, millele ehitada kogu järgnev väärtuspakkumine. Indeks suunab oma mõjusid läbi mõtlema ning sellest lähtuvalt otsuseid tegema – nii selgub, kas oma negatiivsetest ja positiivsetest mõjudest ollakse teadlikud ning kas strateegiline planeerimine on sellega vastavuses.
  • Väärtusahel, tarneahel, sihtgrupid: ettevõtted ei eksisteeri vaakumis, vaid on alati seotud partneritega ja ümbritsetud kogukondadest, kus leidub nende toodete või teenuste kasutajaid ja arendajaid. Ausus ja läbipaistvus koostöösuhetes tarbijate, huvigruppide, tarnijate ja partneritega, näitab üles usaldusväärsust nii kohalikul kui rahvusvahelisel turul. Indeksi küsimustik aitab avastada võimalikke pimenurki.
  • Töötajate heaolu: töötaja väärtustamine paneb tööd väärtustama. Ettevõtlusmaailma hiiglased, nagu näiteks Google, võlgnevad suure osa oma edust töökeskkonnale, mis seab inimese esikohale. Indeksi küsimustik esitab samuti olulised küsimused töötajaskonna osas ning need saab edaspidi ka praktilisse tööellu rakendada.
  • Juhtimine: kõige eelneva terviklik, sihipärane, kõrgeimal tasandil juhitud ja äristrateegiaga süsteemselt seotud juhtimine tagab tulemuse, mis avaldab positiivset mõju nii ettevõtte majandustegevusele kui ümbritsevale. Indeksi ankeedi küsimused otsivad vastuseid süsteemsuse kohta ja küsimustikku täites saab enda jaoks testida vastavust turukeskkonna, ühiskonna ja õigusruumi ootustele.